Meshy Koplevitch / 2021 / İsrail / Belgesel, Animasyon, Deneysel / 00:13:30
Film yapımcısı, babasına dair anıları yeniden canlandırmak için suluboya kullanıyor; birlikte Yom Kippur Savaşı'nın başladığı yıla geri dönüyorlar. Anılarıyla yüzleşme girişimleri, boyun eğmez baba ile içinde unutulmayan bir savaş ve ölüm korkusu saklayan diğer yanı arasındaki uçurumu gün yüzüne çıkarıyor.
Ekümenik Çevrimiçi Jüri Ödülü
Jüri Değerlendirmesi
Derinlik ile sadeliği, merhamet ile hayal gücünü bir araya getirmek amacıyla canlı çekimden serbest biçimdeki suluboya animasyona geçiş yapan film, babasının Yom Kippur Savaşı sürecindeki deneyiminin hikayesini anlatan genç bir kadına yer veriyor. Bellek, geçmiş ve kişisel bakış açısını harmanlayan 73, ölüme ve aşk üzerinden gerçekleşen hayat verici dirilişe dair güçlü bir film. Film, düşmanlarımızı sevmemiz gerektiğine işaret ediyor ve bu sayede en zor zamanlarda yeniden inşa edilen ortak bir insanlık gerçeğini gün yüzüne çıkarıyor.
Bárbara Lago / 2021 / Arjantin / Çocuk ve Gençlik Filmi, Belgesel, Deneysel / 00:08:00
Çocukluğuna dair video malzemelerini bulmasının ardından yönetmen, kendi bebeklik mitolojisini yeniden programlayıp, duygulanımların, kurguların ve yılların izini taşıyan bedenine yansıtıyor.
Büyük Ödül
Jüri Değerlendirmesi
Filmde yönetmen, cinsiyet kimlikleriyle mücadele veren ve cinsiyet kalıplarına veya baskıcı toplumsal normlara uymayı doğrudan reddeden, engel tanımaz bir figürden, ham bir portrenin vücut bulduğu ev yapımı kamera görüntülerine tamamen duygusuz biçimde gözünü dikerek, ailelerine ve çocukluklarına ilk elden bir bakış atıyor. Öznenin saygısız hali, çocukluk enerjisinin ölçüsüz gücünü yansıtmak üzere ustalıkla kurgulanmış bir filmde oynama amacındaki ciddiyeti maskelemek noktasında yetersiz kalıyor.
Hannah Wiker Wikström / 2021 / İsveç / Deneysel, Kurmaca, Belgesel / 00:30:00
İsveç kırsalında ormanlık alandaki bir tatil evi, şehir hayatında modern hayaletlere dönüşen gizemli güçlerce gözetleniyor. Henüz üstesinden gelemediğimiz türden şeylere geçiş. Mikro ve makro perspektif arasında durağan bir kaymayı takip eden kaleydoskopik görseller, kendisini post-hümanist bir perspektiften ele alan bu deneysel hibrit sanat filminde, biçim ve anlatıyı canlandırıyor.
Oberhausen Şehri Büyük Ödülü
Jüri Değerlendirmesi
Bu film, hala küresel bir salgının etkilerinden sarsılmış haldeki bir dünyada iletişim kurmanın güçlüğünü dile getirerek, bilim kurgu ile yaşadığımız gerçeklik arasındaki ayrım fikrini içten içe alt üst ediyor. Garip ve rahatsız edici olan film, İsveç kırsalındaki yaşamı irdelerken, sızıntılarında yapış yapış hissettiren bir duyum deneyimi yaratmayı başarıyor.
Uluslararası Eleştirmenler Birliği Ödülü (FIPRESCI Ödülü)
Jüri Değerlendirmesi
Doğa ve insanlık arasında derin bir ontolojik ilişki yaratırken başvurduğu film dili kullanımındaki ve varoluşu sunumundaki özenli biçimi için.
Azucena Losana / 2021 / Arjantin / Deneysel / 00:02:00
Sao Paulo ve Rio de Janeiro'nun elektromanyetik manzaraları düzensiz bir biçimde ilerliyor ve çerçevenin dışında olan biteni görmek mümkün. Bu görüntü korsanlığı, bazı yerleşik inançlarımız üzerine düşünmek için yeni bir yol sunan Brezilyalı şair Bruno Negrão'nun "E se Jesus fosse preto" (Peki Ya İsa Siyah Olsaydı) şiiriyle ilişkili.
e-flux Ödülü
Jüri Bildirisi
e-flux Ödülü, Azucena Losana'nın yerleşik anlatıları sorgulamakta kullandığı hipnotik şiir tekniği dolayısıyla Tatil’e (Feriado) verildi.
Alexandra Gulea / 2022 / Romanya – Almanya / Deneysel, Belgesel / 00:24:00
Göçebe çobanlardan oluşan Balkan azınlık topluluğu Arumenler, toprakları veya yazılı dilleri olmaksızın, dağlarla denizler arasında gezinirdi. Kendisi de bir Arumen torunu olan yönetmen, onların hikayesini öznel bakış açısından anlatıyor. Ebedi ve trajik olduğu kadar, umut ve yaşama cesareti de barındıran göçerliği, kurmaca sahneler üzerinden, tutkuyla, yeniden üretiyor.
Alman Yarışması Ödülü
Jüri Değerlendirmesi
Alexandra Gulea filmi UÇAN KOYUNLAR, etraflarındaki güçlerin ellerinde piyona dönmüş bir göçebe azınlık hakkındaki çok katmanlı hikayeyi, görsel ve işitsel malzemeyi iç içe geçirerek kuruyor. Vurucu görselliğinde, tarihî olan ile çağcıl olanı üst üste bindiren çalışma, herhangi bir yorum dayatmadan, seyircisine, bireylerin kader çizgileri arasında rehberlik ediyor.